Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Μαθηματικά και παιχνίδι: Τα σπιτάκια των αριθμών!

Την καλησπέρα μου!

Για τις μανούλες που έχουν μικρά παιδιά, αποφάσισα να εγκαινιάσω μια νέα στήλη, με θέμα "Μαθηματικά και παιχνίδι". Έχω ακούσει πολλές φορές πως, αφού εγώ είμαι μαθηματικός, η κόρη μου δεν θα έχει πρόβλημα με τα Μαθηματικά. Η αλήθεια είναι πως όταν μια μανούλα δείχνει μεράκι (και όχι φόβο) για τα Μαθηματικά, ούτε το δικό της παιδάκι θα δυσκολευτεί να τα κατανοήσει.

Είναι πολύ σημαντικό να πάρουν τα Μαθηματικά "με καλό μάτι" από την αρχή και σ' αυτό μπορείτε να τα βοηθήσετε παίζοντας μαζί τους παιχνίδια με αριθμούς.

Όταν ήμασταν στο στάδιο της πρόσθεσης με τα δάχτυλα (αρχές Α΄ Δημοτικού), είχαμε κάνει μια διασκεδαστική χειροτεχνία που βοήθησε την μικρή μου να εμπεδώσει τα αθροίσματα που δεν ξεπερνούν το 10. Ήταν τα "σπιτάκια των αριθμών"...

Τα σπιτάκια των αριθμών

Κάθε σπιτάκι είχε στη στέγη του έναν αριθμό από το 1 ως το 10. Έτσι, τα ονομάσαμε ως "το σπιτάκι του 1", "το σπιτάκι του 2", κ.ο.κ. Έπειτα κολλήσαμε μαζί, πάνω σε κάθε σπιτάκι, όλα τα αθροίσματα που έδιναν τον αριθμό της σκεπής. 






Κάθε φορά που κολλούσαμε μια προσθεσούλα, τη λέγαμε φωναχτά για να την εμπεδώσουμε! 


Ειδικά, το "σπιτάκι του 10" που περιέχει τα αθροίσματα στο 10 είναι πολύ σημαντικό να το μάθουν τα πιτσιρίκια. Θα μας βοηθήσει στην πρόσθεση μεγαλύτερων αριθμών που γίνεται με το "πάτημα στη δεκάδα". Π.χ. για το 8+6, θα "πατήσουμε" στο 10 και θα πούμε: (8+2)+4=10+4=14.



Είναι, λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, ένας πολύ διασκεδαστικός τρόπος για τα παιδιά να εμπεδώσουν την πρόσθεση και, σαν χειροτεχνία δεν είναι δύσκολη!

Μπορείτε να την κάνετε κι εσείς με το παιδί σας! (ή τους μαθητές σας)
• Για την προετοιμασία έχετε να γράψετε σε αρχείο word όλα τα αθροίσματα που δεν ξεπερνούν το 10, καθώς και τους αριθμούς από το 1 ως το 10 σε κάπως μεγαλύτερη γραμματοσειρά. Εναλλακτικά, ζητήστε μου να σας στείλω το δικό μου αρχείο με e-mail
• Τυπώστε τους αριθμούς σε απλό ή χρωματιστό χαρτί εκτύπωσης.
Για τη χειροτεχνία θα χρειστείτε:
-Χαρτόνια κάνσον
-Μολύβι
-Χάρακα
-Ψαλίδι
-Κόλλα στικ
Σχεδιάζετε στα χαρτόνια και κόβετε 10 ορθογώνια και 10 τρίγωνα σχήματα για τα σπιτάκια. Κόβετε και τους αριθμούς και τα αθροίσματα που έχετε εκτυπώσει. Έπειτα τα κολλάτε στα σπιτάκια παίζοντας και επαναλαμβάνοντας τις προσθεσούλες!

Να πω καλό διάβασμα? Θα πω καλό παιχνίδι!!!

48 σχόλια :

  1. Πολύ ωραία ιδέα έδωσες, Φωτεινή μου! Συγχαρητήρια και για τη νέα σου στήλη! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ γλυκό μου κορίτσι!!!!!! Φιλάκια!!! :*

      Διαγραφή
  2. Κοίτα, δεν έχω παιδιά και τα μαθήματα με παιδιά τα έχω τελειώσει προ πολλού αλλά αυτό που κάνετε όσες έχετε τέτοια μπλογκ ή στήλες είναι θεάρεστο έργο!
    Μπράβο!!!!
    Μακάρι να έκανα κι εγώ μια τέτοια στήλη αν είχα χρόνο! Θα μπορούσα να σας μεταδώσω τόσα πολλά!
    Φιλάκια!!!!

    Μην σταματάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου σ' ευχαριστώ τόσο πολύ για τα καλά σου λόγια!!! Παίρνω θάρρος να συνεχίσω!!! :)
      Μακάρι να βρεις χρόνο και να κάνεις μια αντίστοιχη στήλη, θα βοηθήσεις πολλές μανούλες!!! Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  3. Τέλειο !!!
    Ως εκπαιδευτικός βάζω άριστα !!!!
    Φιλιά πολλά
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σόφη μου σ' ευχαριστώ πάρα πολύ! Εκπαιδευτικός ε? Εσύ θα ασχολείσαι περισσότερο με αυτές τις μεθόδους εκμάθησης!!!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!!! :)
      Φιλιά πολλά!!!

      Διαγραφή
  4. Wow...Fotini! This is not only a original , beautiful idea, but also very useful! I' ll do it for my child, who is attending the primary school.
    Kisses
    Alessandra

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Yes, do it together dear, it's the appropriate age!!! I'm so happy that you like it!!! Thank you so much!!!
      Kisses!!!

      Διαγραφή
  5. Σιγά που δεν θα ερχόμουν εγώ ε; Καταπληκτική ιδέα. Λεω μαλιστα να το φτιάξω μαζι του για να του αρέσει πιο πολύ!Φιλάκια πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά έκανες και ήρθες Μαρία μου, χαίρομαι τόσο πολύ που σου άρεσε!!! Σ' ευχαριστώ πολύ!!!
      Φτιάξτε το με το γιο σου, ελπίζω να του αρέσει :)
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  6. Εκπαιδευτικός δεν είμαι, αλλά ως μητέρα λέω ότι, αν ήταν τα παιδιά μου σε ανάλογη ηλικία, θα παίζαμε το επιμορφωτικό παιχνίδι σου, οπωσδήποτε!!! Να'σαι καλά, Φωτεινή μου! Φοβερή ιδέα! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα χαίρεσαι τα παιδιά σου Πέπη μου... σ'ευχαριστώ τόσο πολύ για τα καλά σου λόγια!!!
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος26/2/13 03:51

    Ωραια στήλη για όταν αποκτησω παιδια. (το ευχομαι) Σε φιλω γλυκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σου το εύχομαι περήφανη μανιάτισσα!!! Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!!!!
      Φιλάκια πολλά!!!

      Διαγραφή
  8. Φωτεινή μου μπράβο, το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όσες μανούλες θέλουν να μάθουν τα αστέρια τους μαθηματικά.
    Ο γιός μου τα διδάχθηκε με αυτόν ακριβώς τον τρόπο στο σχολείο και τα εμπέδωσε άψογα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!!! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!!! Να τον χαίρεσαι τον γιο σου!!!
      Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  9. Ωραία ανάρτηση Φωτεινούλα!!Πολύ χρήσιμη γιά τά παιδιά!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ φίλη μου για τα καλά σου λόγια!!! :)
      Πολλά φιλιά!!!!!!

      Διαγραφή
  10. Μπράβο Φωτεινή,πολύ έξυπνη ιδέα η δημιουργία αυτής της στήλης.Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Κική μου!!! Να είσαι καλά!!!
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  11. Καταπληκτική ιδέα! Κάνουμε παρόμοια με τα παιδιά στο σχολείο και μπορώ να πω πως έχει αποτέλεσμα, γιατί μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι. Θα περιμένω περισσότερες αναρτήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Τασούλα μου!!! Παίρνω θάρρος να συνεχίσω αυτή τη στήλη!!! Είναι πολύ σημαντικό να μπορούν τα παιδιά να μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι!!! :)
      Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  12. ω μα τι όμορφη ιδέα Φωτεινή μου! Καλή εβδομάδα γλυκιά μου φίλη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαράκι μου για τα όμορφα λόγια σου!!!
      Πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  13. Θαυμάσια η ιδέα σου Φωτεινούλα μου και πολύ καλή η δουλειά που κάνεις!Η σημερινή σου δημοσίευση ήταν πολύ ενημερωτική κι επιμορφωτική για κάθε γονιό!
    Αν και τα παιδιά μου έχουν ξεφύγει απ΄ αυτήν την ηλικία, έχω πλέον την πεποίθηση ότι το ιστολόγιό σου είναι πολύ ενδιαφέρον!
    Να ΄σαι πάντα καλά και χαρούμενη βραδιά να περάσεις!Πολλά φιλιά!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία μου πόσο χαίρομαι που το μεράκι μου πιάνει τόπο!!! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!!! Να είσαι καλά φίλη μου!!!
      Πολλά φιλιά και σε σένα!!!

      Διαγραφή
  14. Ανώνυμος26/2/13 23:37

    Ενδιαφέρον ανάρτηση!!!!
    Επιπλέον "εμείς" είμαστε στην πρώτη τάξη...
    Από αύριο κιόλα ξεκινώ... την κατασκευή...
    Ωραία ιδέα σου να προσθέσεις αυτή τη στήλη, τη βρίσκω πολύ χρήσιμη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δαμασκηνή μου, σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, μου δίνεις ενθάρρυνση να συνεχίσω!!! Χαίρομαι που θα παίξετε κι εσείς το παιχνίδι μας... Ελπίζω να φανεί διασκεδαστικό στο μικρό σου!!!

      Διαγραφή
  15. Καλά, το πιστευεις ότι δεν γνώριζα ότι είσαι Μαθηματικός??? Λατρεύω τέτοιες διδακτικές αναρτήσεις!!! Και η δικιά μου πρωτάκι φέτος και ευτυχώς τα λατρεύει τα μαθηματικά σε σχέση με τη γλώσσα:)
    Θα πάρω υλικά και τα φτιάξουμε τα σπιτάκι!!! Σ'ευχαριστούμε πάρα πολύ Φωτεινούλα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Δημητρούλα μου, μαθηματικός είμαι και χαίρομαι πολύ που σου άρεσε η πρότασή μου!!! Σ' ευχαριστώ πολύ! Αν το φτιάξετε, να το φωτογραφίσετε να σας καμαρώσουμε!!!
      Καλή πρόοδο στα βλαστάρια σου!!! Εμείς δευτέρα πάμε φέτος, απλά η κατασκευή είναι παλιότερη... Δεν είχα σκεφτεί τότε να κάνω τέτοιου είδους ανάρτηση!!! :)

      Διαγραφή
    2. Κακώς, πολύ κακώς που δεν το σκέφτηκες:)

      Διαγραφή
  16. πολύ όμορφη ιδέα!! τα σπιτάκια είναι σούπερ!!! :) φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Εύη!!! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!!! :)
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  17. Ως μαθηματικός σου βάζω 10 με τόνο! Εκπληκτική η ιδέα σου για τη νέα στήλη και επίσης καταπληκτική η ιδέα σου με τα σπιτάκια. Η κόρη μου είναι μόλις ενός έτους και περιμένω πως και πως να αρχίσουμε τις πιο μαθηματικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Θα σε παρακολουθώ... να είσαι σίγουρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και για τα καλά σου λόγια!!!
      Να σου ζήσει η κορούλα σου, να δεις πως θα καμαρώνεις όταν μάθει να μετράει... χαχαχα... Να είσαι καλά!!!

      Διαγραφή
  18. Πολύ ωραία η ιδέα σου Φωτεινή!...Μπράβο σου!
    Καλή συνέχεια και στη νέα σου στήλη!...θα την παρακολουθώ...γιατί μικρά παιδιά μπορεί να μην έχω...έχω όμως εγγόνι!
    Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ Χρυσούλα μου που σου άρεσε!!! Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ, θα είναι τιμή μου να ακολουθήσεις τις ιδέες μου για να βοηθήσεις το εγγόνι σου!!! :)
      Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  19. Αυτά τα σπιτάκια τα είχαμε φτιάξει κι εμείς, όχι τόσο όμορφα βέβαια, πιο απλά από τα δικά σου αλλά τη δουλειά τους την έκαναν!
    Πολύ χρησιμη στηλη Φωτεινή μου, να βαλεις και κανένα κολπάκια για την προπαίδεια.
    Δές εδω άλλο ένα μικρο κολπάκι που είχα κάνει με τη μικρή μου:
    http://oneiropeioio.blogspot.gr/2012/03/blog-post.html
    Φιλιά πολλά, ευχαριστώ για τις πληροφορίες για τα σαπουνάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη μου, καταρχήν σ' ευχαριστώ πολύ για τα ενθαρρυντικά σου λόγια!!! Χαίρομαι που βλέπω μαμάδες με τόσο πολύ μεράκι!!! Είδα και το δικό σας κολπάκι, είναι τέλειο!!! Στην ίδια ηλικία είναι οι πιτσιρίκες μας!!!
      Υπόσχομαι να μοιραστώ μαζί σας και τις ιδέες μου για την εμπέδωση της προπαίδειας!!! :)
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  20. Τι υπέροχη κατασκευή-παιχνιδάκι-μάθημα!!! Τέλεια τα σπιτάκια σου!! Και πολύ πολύ χρήσιμα!!
    Θα μου αρέσει σίγουρα η νέα σου στήλη!!! Μου αρέσουν οι αριθμοί και τα παιχνίδια μαζί τους! χιχι!
    Φιλάκια, Φωτεινή!!!
    Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου αρέσει Χριστίνα μου... Θα συνεχίσω σίγουρα τη στήλη!!! Σ' ευχαριστώ πολύ!!! :)
      Φιλάκια πολλά!!!!!

      Διαγραφή
    2. Το είδα τυχαία χθες που σε επισκέφτηκα και χάρηκα πολύ!!! Σ' ευχαριστώ φίλη μου!!! Καλή εβδομάδα και σε σένα!!! :)

      Διαγραφή
  21. Μπράβο Φωτεινούλα μου για την καινούργια σου στήλη , θα μου φανεί πολύ χρήσιμη .
    Σου βάζω 9+1 ;) .
    Καλό ξημέρωμα να έχεις. Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μελίτα μου σ'ευχαριστώ πολύ!!! Χαίρομαι που βρήκες χρήσιμη την στήλη!!! Σ' ευχαριστώ και για τον βαθμό...
      9+1 φιλάκια σε σένα :D
      Καλό βράδυ!!!!!!!

      Διαγραφή
  22. Πολύ ωραία η καινούρια στήλη,Φωτεινή μου, αν και δεν είμαι μανούλα , πιστεύω ότι είναι πολύ χρήσιμη για γονείς και εκπαιδευτικούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Δέσποινα, σ'ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά!!!
      Είναι χαρά μου να βοηθήσω κι εγώ με τον τρόπο μου!!! :)

      Διαγραφή
  23. Ανώνυμος5/3/13 14:15

    Καλησπέρα Φωτεινή! Είδα τα σπιτάκια σου στην Βόλτα στην γειτονιά και μου άρεσαν παρα πολύ! Ως βρεφονηπιοκόμος κρατάω την ιδέα σου γιατί θα μου φανεί πολύ χρήσιμη! Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάρω μου χαίρομαι πολύ που σου φάνηκε χρήσιμη η ιδέα μου!!! Φαίνεται ότι έχεις μεράκι!!! Σ' ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά!!! :)

      Διαγραφή

Πες κι εσύ τη γνώμη σου!

Blogging tips